مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

مدیر عامل جمعیت هلال استان قم از برگزاری کارگاه آموزشی فضای دوستدار کودک و نوجوان(CFS) ویژه فرماندهان تیم سحر معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محمد رضا بهرامی اظهار کرد: کارگاه آموزشی فضای دوستدار کودک و نوجوان (CFS) با حضور ٤۵ نفر از اعضای تیم سحر(سفیران حمایت‌های روانی اجتماعی) جمعیت هلال احمر استان قم، به مدت ۳ روز  از ۱۳ لغایت ۱۵ تیرماه در منطقه گردشگری توریستی دهکده صبای شهر دستجرد برگزار شد.
 
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در خصوص ارائه مباحث آموزشی در این کارگاه بیان کرد: اهداف تشکیل فضای دوستدار کودک، فرآیند راه اندازی فضای دوستدار کودک، ساختار فیزیکی فضای داخلی، نحوه شناسایی کودکان برای ارائه خدمات در این فضا، تشکیل پرونده برای کودکان، آموزش‌های ویژه کودکان، چگونگی ارائه خدمات بهداشتی، آموزش کارکنان در فضای دوستدار کودک، ارائه گزارش مستند سازی و بایدها و نباید‌هایی که در فضای کودک رعایت آن لازم است، از جمله مباحث آموزشی‌ای بود که در این کارگاه به فراگیران ارائه گردید.
 
 
سید علی منیری نیز ضمن حضور در این کارگاه از تلاش ارزشمند مدرسین و اعضای تیم سحر معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم، بیان کرد: حمایت روانی و بهداشت روان پس از بلایا امری جدی است. افسردگی‌ای که یک حادثه برای یک خانواده متأثر از بحران ایجاد می‌کند، به یک سری عناصر متخصص نیاز دارد که وظایف خود را به روش صحیح انجام دهند.
 
 
معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در ادامه افزود: پس از بلایا پارادوکس‌هایی در ذهن کودک و نوجوان رخ می‌دهد که اگر درمان نگردد مسبب آسیب‌های روانی جدی و اندیشه‌های نادرست در آن‌ها می‌شود.
 
 
ایشان افزودند: کار ما با روان انسان‌ها است و باید اهمیت انجام آن را باور کنید و علم آن را بیآموزید تا بتوانید با تشکیل تیم‌های ۱٤ نفره و انتقال آموزش‌های فرا گرفته به آن‌ها، در حین وقوع حوادث در مناطق آسیب دیده به مردم خدمت رسانی کنید.
 
 
معاون دانشجویی و جوانان با اشاره به متن حکم آیت‌الله معزّی که هدف والای جمعیت هلال احمر بازآفرینی روحیه امید و اعتماد به نفس در جان‌های خسته از وقوع حوادث است، اظهار کرد: از وظایف تیم سحر نیز بازگردانی روحیه امید و اعتماد به نفس به یک جامعه می‌باشد. شما جوانان در نقش یک مدیر بحران هنگام اعزام به مناطق آسیب دیده در درجه اول فضا را جهت بحرانی‌تر نشدن، تثبیت و سپس راهکارهای مناسب را اعمال می‌کنید.
 
 
سید علی منیری با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های تیم سحر در حین وقوع حوادث افزود: دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر نیز پس از حادثه خوزستان در جلسه‌ها و برنامه‌ها، از جمله در فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر، در جمع ۱۹۳ کشور بخشی از سخنرانی خود را به شرح تیم سحر جمعیت هلال احمر اختصاص داد.
  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی