مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم از افتتاح طرح کاربینی میدانی (عملیاتی) دهمین دوره طرح ملی دادرس با حضور بیش از ۳۰ دانش آموز در استان قم خبر داد.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، افتتاحیه طرح کاربینی میدانی(عملیاتی) دهمین دوره طرح ملی دادرس(دانش آموزان آماده در روزهای سخت) با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر، معاون امور جوانان، ۵ نفر از مربیان طرح ملی دادرس، عوامل تیم واکنش سریع، مربیان آنست، رئیس اداره لجستیک معاونت امداد و نجات و بیش از ۳۰ از دانش‌آموزان مدارس دکتر حسابی، هدایت، شاهد علامه حلی، شهید غفاری و مهدیه رستگاران، در سایت آموزشی تخصصی جمعیت هلال احمر استان برگزار شد.
 
 
محمدرضا بهرامی ضمن بازدید از این طرح گفت: طرح کاربینی دهمین دوره طرح ملی دادرس به عنوان نهمین رکن آموزشی این طرح، با هدف آشنایی دانش آموزان با پایگاه‌های امداد و نجات، مراکز هماهنگی و کنترل و مدیریت عملیات (EOC) و پایگاه‌های پشتیبانی امدادی در طرح ملی دادرس طراحی و اجرا گردید.
 
 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم در ادامه بیان کرد:کارگاه‌ آشنایی با تجهیزات خودرو آمبولانس، خودرو و ست نجات، چادرزنی امدادی، سگ‌های تجسس، احیای قلبی و ریوی و بازدید از انبار اقلام زیستی پایگاه لجستیک از برنامه‌های اجرا شده در این طرح بود.
 
 
بر اساس این گزارش; در این افتتاحیه جلسه‌ای با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر، معاون امور جوانان، مدیرکل مدیریت بحران، معاون سلامت و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین جمعیت هلال احمر استان قم در این مرکز برگزار شد.
 
 
مدیر کل مدیریت بحران استان قم ضمن خداقوت به دانش آموزان و تقدیر از معاون امور جوانان هلال احمر استان، در خطاب به دانش آموزان اظهار کرد: ما برای کشورمان که کشوری حادثه خیز است چند مؤلفه بحرانی داریم که یکی از آن‌ها پیشگیری می‌باشد و شما دانش آموزان آینده سازان این مملکت هستید.امروزه نیز شاهد رخ دادن حوادث و بلایای طبیعی از جمله سیل، زلزله، طوفان و... می‌باشیم که برای مقابله با آن‌ها باید اقداماتی انجام داد.
 
 
اُروجی ادامه داد: انجام اقدامات پیشگیرانه مانند مقاوم سازی و رعایت نکات ایمنی، آمادگی جهت مقابله با رویدادها و فراهم کردن زمینه بازسازی از دیگر مؤلفه‌های بحرانی است.
 
 
وی افزود: اگر دانش آموزان با علاقه به یادگیری آموزش‌ها بپردازند، در زمان بحران و شرایط سخت نجاتگر جان انسان‌ها و ایفاگر نقش مؤثری در جامعه خواهند بود.
 
 
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گفت: زمینه آموزش، یادگیری و انتقال دانش و تجربه‌ها از طریق دانش آموزان به خانواده‌ها صورت می‌گیرد. دانش آموزان در طرح دادرس، دانش‌آموز بودن، آمادگی و روزهای سخت را تجربه می‌کنند و در مسیر آموزش رسمی قرار می‌گیرند.
 
 
رمضان بیگی با اشاره به حادثه خیز بودن کشور ایران تصریح کرد: به عنوان بازوان کمکی جمعی هلال احمر زمانی که نکته‌ای را فرا می‌گیرید، رسالت انتقال آن به همنوعان و خانواده‌ها بر روی دوش شما است و هر جایی که تغییر رفتار رخ دهد یادگیری صورت پذیرفته است.
 
 
وی با توجه به ضرورت‌های آمادگی هر فرد افزود: در حوزه‌های امدادی، تجربه‌های دیروز، شرایط امروز و نیاز فردا تعیین کننده می‌باشد.
 
 
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به مشارکت دانش‌آموزان ۱۰۲ مدرسه در سال ۱٤۰۰ در این طرح، گفت: ۲ هزار و ۳٦۰ دانش آموز پایه هشتم در قالب ۱۵۰ تیم آماده در دهمین دوره طرح ملی دادرس در ۸ محور مهارت یافتند.


محمد مصباحی افزود: طرح کاربینی میدانی(عملیاتی) برای دیگر دانش آموزان تا ۱٦ مهر ماه ۱٤۰۱ اجرا خواهد شد.
  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی