مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: همزمان با روز هشتم محرم، دستۀ عزاداری رهروان حضرت علی اکبر(ع) با حضور کارکنان، جوانان، داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر استان قم از محل این جمعیت به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) در رثای سید و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان اقامۀ عزا کرد.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محمدرضا بهرامی با اعلام این خبر گفت: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با قیام خونین خویش به تمامی دنیا درس آزادگی و ایثار را آموخت، درس‌هایی که در مسیر انسانیت و بشردوستی می‌تواند راهنما و هادی ما باشد از این‌رو  معرفت افزایی نسبت به وقایع عاشورا، تبیین نقش اهل‌بیت(ع) و آگاهی از تأثیر فرهنگ و مذهب و همچنین ترویج امر به معروف عامل پیشبرد اهداف عالیه و ارزش‌های انسانی است.
 
وی با بیان اینکه از محورهای اصلی تاسیس هیئت حضرت علی اکبر(ع) آگاهی بخشی معارف دینی به آحاد جامعه به ویژه نسل جوان است اظهار کرد: به همین منظور با برگزاری مراسم و نشست‌های معنوی و علمی، معرفتی با محوریت تکریم ارزش‌های انسانی از دیدگاه امام حسین(ع) و برنامه های مشابه می توانیم در راه حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش حرکت کنیم.
 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم بیان کرد: طبق سنوات گذشته در روز هشتم محرم، دستۀ عزاداران حسینی هیئت رهروان حضرت علی اکبر(ع) هلال احمر قم با حضور کارکنان، جوانان، داوطلبان و امدادگران از جمعیت هلال احمر استان قم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) در رثای سید و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان اقامۀ عزا کرد.
 
به گفتۀ وی، اعضا و کارکنان جمعیت هلال احمر قم پس از قرائت زیارت عاشورا در قالب دسته عزاداری، ضمن مرثیه خوانی و زنجیر زنی با حرکت به سمت حرم، به عزاداری پرداختند.
 
وی افزود: در ادامه این مراسم معنوی، عزاداران حسینی با حضور در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ضمن عرض تسلیت به ساحت بانوی کرامت، با برافراشتن پرچم سرخ شهدای عاشورا با سید و سالار شهیدان تجدید پیمان کردند.
 
مدیر عامل هلال احمر قم با اشاره به این‌که مراسم عزاداری هیئت رهروان حضرت علی اکبر(ع) ویژه خواهران نیز در مرکز امور جوانان برگزار شد، گفت:  در این مراسم که با قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی در موضوع سیره و زندگی امام حسین(ع) و مرثیه خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت(س) همراه بود، خواهران عزادار عرض ارادت خود را به ساحت حضرت سیدالشهداء(ع) ابراز کردند.

گفتنی است: این مراسم همانند سال های گذشته با حضور عزاداران حسینی پای سفره ی کرامت نذری متبرک حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به پایان رسید.
  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی