مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر قم از برگزاری دوره آموزشی و جلسه توجیهی مدیران حوزه‌های علمیه استان در مرکز آموزشی فرهنگی و امدادی جمعیت هلال احمر، در هفتاد و پنجمین ساروز تأسیس سازمان جوانان، خبر داد.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محمدرضا بهرامی بیان کرد: در هفتاد و پنجمین سالروز تأسیس سازمان جوانان، آموزش و جلسه توجیهی مدیران حوزه‌های علمیه قم، با حضور محمدرضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین فقیه نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، محمد مصباحی معاون امور جوانان، حسین افصحی کارشناس و مسئول کانون‌های طلاب، حجت الاسلام و المسلمین اسلامی مسئول امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه، حجت الاسلام و المسلمین موذنی رئیس اداره امور طلاب و مدیران مدرسه‌های سطح یک حوزه‌های علمیه قم، در مرکز آموزشی فرهنگی و امدادی جمعیت هلال احمر قم برگزار شد.
 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر قم گفت: معاونت امور جوانان به عنوان متولی کانون‌های طلاب و با توجه به منویات ارزشمند مقام معظم رهبری مبنی بر تعامل دستگاه‌های علمی، فرهنگی و دینی و نظر به تفاهم نامه همکاری و تشکیل کانون‌های طلاب در ماه جاری و به جهت اعتماد سازی مجدد مدیریت‌های حوزه‌های علمیه با برنامه ریزی متناسب با شئون حوزویان، در راستای اصول و اهداف جمعیت هلال احمر و رعایت سیاست‌های شورای عالی حوزه‌های علمیه، موارد مهمی را مورد توجه قرار می‌دهد.
 
وی افزود: یکی از رویکردهای مهم این دوره‌ها، توانمند سازی طلاب در امر آموزش و امداد تخصصی و دوره‌های تربیت مربی در راستای اهداف هلال احمر در سطح استان می‌باشد.
 
محمد رضا بهرامی ادامه داد: بهره برداری از اعضای کانون طلاب در مانورهای امدادی و کلاس‌های تخصصی احکام در امداد و توجه خاص در جهت استفاده از تحقیقات و پژوهش‌های علمی حوزه‌ها با محتوای اهداف بشر دوستانه و عام المنفعه از دیگر بسترهای مهم در جهت تحقق اهداف است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر قم، گفت: هدف از برگزاری دوره‌ها، نقش مؤثر و حضور طلبه‌ها در تسکین آلام مردم آسیب دیده در حین وقوع حوادث، تلفیق آموزه‌های دینی و دانش روانشناسی در تقویت و اثر گذاری حمایت‌های روانی در حوادث طبیعی، نقش باورهای دینی در پیشگیری و کاهش اثرات بلایای طبیعی و بیان شیوه‌ها و راهکارهای تقویت تعامل کانون‌های طلاب با سایر کانون‌ها به منظور نهادینه شدن نقش آن‌ها در هدایت معنوی جوانان عضو، می‌باشد.
 
وی در تشریح فعالیت کانون‌های طلاب هلال احمر اظهار داشت: این کانون‌ها برای جذب، آماده‌سازی و به کارگیری طلاب علاقمند که در مدرسه‌ها و حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل می‌باشند، تشکیل شده است.
 
 
فقیه اظهار کرد: طلاب علوم دینی به واسطه ارتباط مستقیم با مردم و اعتماد و اقبال عمومی نسبت به آن‌ها و نیز حضور مؤثر و ارزشمند آن‌ها در دورترین نقاط کشور و روستاها می‌توانند پیام آوران موفقی در عرصه ترویج اندیشه‌های بزرگی همچون نوع دوستی، مهرورزی، خدمات بشردوستانه و… در بین مردم باشند.
 
 
حجت الاسلام و المسلمین فقیه با اشاره به حضور مؤثر طلبه‌ها در حوادث و تسکین آلام بشری، بیان کرد: ضمن این که تعامل سازنده با مراکز علمی و تخصصی حوزه‌های علمیه جهت نشر اندیشه‌های اسلامی با تربیت نیروهای جوان به عنوان سفیران صلح و دوستی، بهره‌مندی از توانمندی و ظرفیت‌های علمی، اعتقادی و… طلبه‌ها در قالب ارائه مقالات حمایت‌های روانی از منظر دین در کاهش آسیب‌های حوادث، از جمله ظرفیت‌های مهمی است که می‌توان از آن بهره گرفت.
 
 
وی ادامه داد: با برگزاری اردوها و حضور مؤثر و مفید طلبه‌ها در اردوهای جوانان، مشارکت طلاب در توان افزایی اعضاء در تیم مداخلات روانی اجتماعی پس از بلایا، با استفاده از آموزه‌های اسلامی همچون صبر در بلایا نیز از جمله ظرفیت‌های دارای اهمیت در مسیر تحقق اهداف است.
 
 
کارشناس کانون‌های طلاب با برگزاری کلاس آشنایی با نهضت صلیب سرخ و هلال احمر، به گوشه‌ای از فعالیت‌های معاونت‌های جمعیت اشاره کرد.

لازم به ذکر است: این مدیران پس از برگزاری کلاس‌های تئوری، با حضور در سایت آموزشی امداد و نجات، با بخش‌های مختلف مدرسه نجات از جمله آشنایی با تجهیزات نجات در جاده‌ها، تیم‌های آنست و واکنش سریع، آشنا شدند.
 
 
یادآور می شود؛ بازدید از انبار‌های امدادی و تجهیزات آماده در حوادث تیم‌های واکنش سریع، از دیگر برنامه‌های برگزار شده این دوره بود.
  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی