مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

افتتاحیه دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در قم

دوشنبه, ۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۰۴:۰۰ ب.ظ

مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر، مدیر کل اداره آموزش و پرورش، مدیر اداره کل مدیریت بحران، معاون امور جوانان هلال احمر، جمعی از مسئولین هلال احمر و آموزش و پرورش، داوران و دانش آموزان تیم‌های منتخب استانی این طرح، در خانه معلم استان برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر، مدیر کل اداره آموزش و پرورش، مدیر اداره کل مدیریت بحران، معاون امور جوانان هلال احمر، جمعی از مسئولین هلال احمر و آموزش و پرورش، داوران و دانش آموزان تیم‌های منتخب استانی این طرح، در خانه معلم استان افتتاح شد.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم ضمن عرض خیر مقدم و تبریک هفتاد و ششمین سالروز تأسیس سازمان جوانان و روز دانش آموز، بیان کرد: در سال گذشته کاشت صد هزار نهال توسط اعضای جمعیت هلال احمر در عرض نوزده دقیقه در سطح ملی در گینس ثبت شد که پنج هزار نهال در استان قم با همکاری اداره کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی کاشته شد.


محمد رضا بهرامی با اشاره به سخنان رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور گفت: در سال آینده منتخبین استانی طرح ملی دادرس در یک مسابقه در ستاد تهران به رقابت می‌پردازند و منتخبین کشوری در طی یک مراسم، این طرح ملی را در یکی از کشورهای اسلامی نیز اجرا می‌کنند. پس تلاش کنید تا استان قم نیز از نمایندگان منتخب طرح ملی دادرس قرار گیرد.


وی در ادامه از رؤسای نواحی و آموزشگاه‌ها درخواست کرد با مراجعه به سایت مرکز نوآوری جمعیت هلال احمر، نظرات و پیشنهادات خود درباره آیتم‌های اجرا شده در طرح ملی دادرس ثبت کنند.


وی افزود: با داوری مدیر اداره کل مدیریت بحران استان قم، سه نفر از اعضای برتر طرح به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.


در ادامه مدیر اداره کل مدیریت بحران استان قم اظهار کرد: دانش آموزان عزیز، ما در یک کشور حادثه خیز زندگی می‌کنیم. ممکن است اتفاقی رخ دهد که تا به حال تجربه نشده است. باید یاد بگیریم در مقابل حوادث طبیعی و انسان ساخت چگونه برخورد کنیم زیرا خسارت جایی رخ می‌دهد که ما قوانین ایمنی را رعایت نکنیم.


محسن اروجی ادامه داد: برای مقابله با حوادث باید اقدامات پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی را انجام دهید و با تاب آوری در برابر بلایا مقابله کنید تا به بحران تبدیل نشود و هر دانش آموز می‌تواند با آموزش اعضای خانواده خود آن‌ها را آماده کند.


مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان قم ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان جمع دانش آموزان و مسئولین، بیان کرد: امروزه در جامعه ما انسا‌ن‌ها در نگرش، اعمال و کردار خود تغییر می‌کنند و شاهد صحنه‌های جان کاه هستید که تعداد قابل توجهی از کودکان و نوجوانان مظلوم فلسطین در کنار خانواده‌ها کشته می‌شوند که نشان می‌دهد به معنای واقعی کلمه، بخشی از کسانی که اسم آدمیت بر آن‌هاست از آدمیت خارج شده‌اند و ناجوانمردانه می‌جنگند.


علیرضا رحیمی گفت: صحنه‌هایی که امروزه باید به داد هم برسیم در مسائل اجتماعی و روانی‌ است. اولین دادرس کسی است که تا احساس کرد آینده سبک زندگی، اخلاقی و ... هم کلاسی‌اش در خطر است با راهنمایی و ارجاع به داد او برسد و او را یاری کند.


وی ادامه داد: در زمان شیوع ویروس کرونا، همه برای رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به منظور عدم آسیب جسمی، به یکدیگر توصیه می‌کردند. آسیب روانی ویران کننده‌تر از آسیب جسمی است.


وی افزود: نباید بی تفاوت باشیم چرا که بی‌تفاوتی اوضاع را آشفته‌تر می‌کند.


وی در پایان سخنان، عضویت دانش آموزان در هلال احمر و شرکت در طرح ملی دادرس را افتخار دانست و ارج نهاد.


وی ضمن تقدیر از معاون امور جوانان هلال احمر قم به منظور اجرای این طرح در مدرسه‌های استان، گفت: در ۸ آذر ماه بیست و پنجمین مانور پناه گیری و خروج اضطراری در مدرسه‌های استان برگزار خواهد شد.


وی افزود: این مانور به صورت سراسری از رادیو پخش خواهد شد و خانواده‌ها نیز می‌توانند در خانه آن را اجرا کنند که باعث می‌شود جامعه و کشور مقاوم و آماده‌تری داشته باشیم و خسارت‌ها را به حداقل برسانیم.


در ادامه مراسم، گروه سرود ساقی کوثر درباره «هلال احمر»، سرودخوانی اجرا کردند.


در پایان، به پاس تقدیر از مسئولین آموزش و پرورش و تیم‌های منتخب طرح ملی دادرس در استان قم، با اهدای لوح تقدیر و هدایا، از آن‌ها تجلیل به عمل آمد.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی