مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

به مناسبت وفات ام المؤمنین حضرت خدیجه کبری(س)، آیین سفره‌های مهربانی در قالب پویش ملی هلال رحمت با حضور مدیر عامل، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، جمعی از مسئولین استانی و جمعیت هلال‌احمر قم و همچنین ۵۰۰ تن از خیرین، پرسنل و اعضای جوانان، امدادگران، داوطلبان جمعیت هلال احمر استان در حسینیه آیت الله خامنه‌ای گلزار شهدای علی بن جعفر برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی در این مراسم، در ابتدای سخنان خود، مطالبی درباره زندگینامه پیامبر اکرم (ص) بیان کرد و سپس با اشاره به جایگاه و منزلت رفیع حضرت خدیجه کبری(س) اظهار کرد: این شخصیت عظیم الشأن اسلام مورد مدح و ثنای خداوند، پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین (ع) است و به عنوان یکی از چهار زن برتر عالمین است که در بالاترین حد از کمال قرار دارد.

وی افزود: حضرت خدیجه(س) اولین زن مسلمان است که ایمان و اعتقاد راسخ به خدا و رسول اکرم(ص) داشت و حمایت بی‌دریغ و فداکاری که نسبت به رسول خدا(ص) داشت در تاریخ آمده است. ایمانی که خالصانه اظهار می‌شود و محکم و استوار با شهامت پای این اعتقاد و باور ثابت می‌ایستد و همه جا در کنار رسول خدا قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) ثروت بیکران خود را بی‌منت در راه خدا و اسلام تقدیم کرد گفت: نخستین درسی که از زندگی این بانوی عظیم الشان اسلام می‌بایست گرفت این است که اهل خدمت باشید و باری را از دوش مردم بردارید لزومی ندارد که حتما مالی باشد بلکه می‌تواند زبانی یا کمک کردن به مردم در مواقع بحران‌ها باشد.

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: خدمت کردن به مردم را با مسائل مالی نمی‌توان ارزش‌گذاری کرد همانند خدماتی که جمعیت هلال احمر به مردم در مواقع حوادث و بحران‌ها در تسکین آلام بشری و همچنین در تامین جهیزیه جوانان و اهدای بسته‌های معیشتی به نیازمندان ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: چهار گروه پیغمبران، صدیقین (جانشینان آنان)، شهدا و صالحین در این عالم از جایگاه بالایی برخوردارند و هشت گروه از مردم هستند که در روز قیامت با آنان محشور می‌شوند که خدمت کنندگان به مردم، تسلی دهندگان دل داغدار مردم، یتیم نوازان و کسانی که یتیمی را به سرپرستی قبول می‌کنند، هدایت کنندگان گمراهان، اطعام کنندگان فقرا جزء این گروه‌ها هستند.

وی خدمت داوطلبان در هلال‌احمر را نعمت خداوند به آنان دانست و بیان کرد: خداوند به هر کس نعمتی می‌دهد همانند نعمت قلم، هنر، ثروت و غیره که اگر کسی از این نعمت در مسیر خدمت به مردم استفاده نکند از او سلب خواهد شد و امام حسین (ع) نیز به این مسئله تأکید کرده و مراجعه مردم به شما را نعمت دانسته است.

حجت الاسلام رفیعی با تاکید بر الگو گیری از سیره حضرت خدیجه کبری(س) در خدمت رسانی به مردم گفت: خدمت رسانی به مردم با سه چیز زیبا می‌شود که عبارتند از با سرعت و عجله، بی‌منت و پنهانی انجام دادن است که می‌بایست این سه مورد را سرلوحه کارهای خود قرار دهید.

گفتنی است: در ابتدای مراسم ذاکر اهل بیت(س) به مدیحه سرایی درباره مقام شامخ حضرت خدیجه کبری(س) پرداخت و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، میهمانان در ضیافت افطاری حضور یافتند.

لازم به ذکر است: آیین سفره‌های مهربانی از جمله طرح‌های معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم است که به مناسبت وفات حضرت خدیجه(س) و با هدف ترویج ارزش‌های انسان‌دوستانه و عمل به تعالیم عالیه قرآنی و تببین جایگاه ام المؤمنین حضرت خدیجه(س) که به عنوان حامی نبوت در مسائل مادی و معنوی در اشاعه دین مبین اسلام و اولین زن مسلمان تاریخ است، با حضور خیرین، پرسنل، جوانان، امدادگران و داوطلبان این جمعیت برگزار می‌شود.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی